Nordnetbloggen

Menneskelig fejl skyld i for høj kurs i Månedsopsparingen

Hver måned handler vores mæglere ETF’er og investeringsforeninger for omkring 5.000 kunder til deres automatiske Månedsopsparinger. Og det er gået godt siden 2013 – lige indtil den 5. april, hvor der skete en manuel fejl.

Her købte vores mæglere en for stor mængde af investeringsbeviset Sparinvest INDEX Globale Akt Min Risiko. Det betød, at i stedet for en kurs på 137,62 – så betalte knap 1.600 kunder 139,15 per investeringsbevis. Det er en afvigelse på 1,5 % fra indre værdi.


Kunderne er blevet kompenseret

Vi beklager selvfølgelig, at fejlen skete. Vi har nu gennemgået vores processer – for vi skal jo lære af sådan en episode, så det ikke sker igen. Og de berørte kunder er blevet kompenseret, så de har fået deres investeringsbeviser til den rigtige kurs.

Et unikt produkt

Nordnets Månedsopsparing er stadig et unikt produkt, som jeg håber, at du har lyst til at bruge. Du kan starte en automatisk opsparing i ETF’er og investeringsforeninger uden købskurtage. På den måde kan det betale sig at spare selv et mindre beløb op hver måned.

/Anne Buchardt, landechef

Læs mere om Månedsopsparingen her

Er du stadig ikke Nordnet-kunde? Åbn depot, og opdag en lettere måde at investere på.

Vil du vide, hvordan Nordnet håndterer dine personoplysninger, klik her.

12
Efterlad en kommentar

avatar
nyeste ældste mest populære
Thomas
Gæst
Thomas
Hej Anne Det er desværre ikke første gang, det er sket. Jeg har tidligere påpeget en lignende fejl, der så efterfølgende blev rettet. Kan du ikke fortælle, hvad fejlen består i og hvilke nye processer, der nu er blevet implementeret for at undgå gentagelser i fremtiden? Mvh Thomas
Kim
Gæst
Kim

Hej. Jeg kan helt tilslutte mig Thomas indlæg. Har selv været udsat for, at det er sket før i tiden og jeg må desværre sige, at jeg ikke længere har tillid til, at kurserne på månedsopsparingen altid bliver afregnet til den rigtige pris. Det betyder, at månedsopsparing hos Nordnet er et afsluttet kapitel for mit vedkommende. Som kunde er det altafgørende, at man kan stole på og være tryg ved, at der afregnes til korrekte kurser. Iøvrigt kan man undre sig over, at de fejl (som der er sket flere gange gennem tiden) har betydet, at man som kunde altid… Læs mere »

BJN
Gæst
BJN

“Og så kan måske også undre sig lidt over, at den fejl der er sket d. 5.april først bliver korrigeret d.29.april (efter flere opringninger og rykkere til Nordnet)” Det kan efter min opfattelse bl.a. skyldes, at man som kunde ikke længere kan skrive direkte til ledelsen, men er afhængig af, at den aktuelle medarbejder i Nordnets kontaktafdelingen kan forstå forskellen på er fejl, som “bare lige kan fikses” for en enkeltkund, og et principielt problem, som kræver at der træffes overordnede ledelsesbeslutninger. Når Nordnets ledelse ikke vil sikre kunderne en kontaktmulighed til ledelsen, forsvinder tilliden til selskabet og ikke mindst… Læs mere »

Nyhedsbrev

Få inspiration, tips og nyheder direkte i din indbakke.

Vil du vide, hvordan Nordnet håndterer dine personoplysninger, klik her.

Nyhedsbrev.
Få inspiration, tips og nyheder direkte i din indbakke.











Vil du vide, hvordan Nordnet håndterer dine personoplysninger, klik her.
Tilmeld
Tilmeld
Nyhedsbrev.

Få inspiration, tips og nyheder direkte i din indbakke.
Vil du vide, hvordan Nordnet håndterer dine personoplysninger, klik her.
Tilmeld
close-link